Algemene informatie > Zorg en welzijn > Leef 3.nu
Hoe kunnen we het leven aangenamer maken
na een ziekenhuis of revalidatieopname
Onlangs nam ik deel aan een inspirerende bijeenkomst, waar bewoners van Amersfoort samenkwamen om na te denken over hoe we het leven voor ouderen nog aangenamer kunnen maken.
Eén van de aanwezigen was Marion van Hees, die bijna het stokje overdraagt als voorzitter van de KBO. Zij deelde haar zorgen over alleenstaande ouderen die na een
ziekenhuis- of revalidatieopname weer naar huis gaan, waarbij ze plotseling de continue zorg missen.
Marion benoemde de Hooglandse Henny Does, die dit persoonlijk heeft ervaren. Een bewonderenswaardige dame van 87 jaar, die recentelijk terugkeerde naar huis na een langere periode in een zorgpension. Ze beschreef haar thuiskomst als moeilijk, maar met veel veerkracht begint haar leven langzaam weer vorm te krijgen. "Het hebben van hobby's is essentieel in deze fase," benadrukte mevrouw Does. Als voormalig muziektherapeut vindt ze troost en vreugde in haar muzikale interesses, hoewel sommige activiteiten, zoals pianospelen en zingen in het koor, nog wat tijd vergen om weer op te pakken. Ze zoekt naar creatieve oplossingen en houdt vast aan haar doelen, wat haar kracht en richting geeft.
Mevrouw Does benadrukte haar oprechte dankbaarheid voor de mensen om haar heen, waaronder vrijwilligers van de Zonnebloem, haar vaste hulp thuis, en haar 'Hooglands maatje'. Ook waardeerde ze de praktische hulp.
Leef3.nu ondersteunt ouderen bij een gezond, veilig en prettig leven in de eigen woonomgeving. Ook na een ziekenhuisopname. Dit doen wij in de vorm van diensten, die ouderen zoals mevrouw Does helpen om zelfstandig te blijven wonen met de nodige
ondersteuning als maaltijden aan huis, hulpmiddelen, woningaanpassingen, huishoudelijke hulp, wasservice en personenalarmering met professionele opvolging.
Wanneer iemand weer naar huis gaat zijn er thuis vaak hulpmiddelen nodig.
Een lid van Leef3.nu ontvangt 10% korting op het volledige assortiment aan hulpmiddelen. Is het lastig om zelf te koken? Voor een lid worden er geen bezorgkosten in rekening gebracht bij de enorme verscheidenheid aan maaltijden aan huis.
Voor een volledig overzicht van onze diensten kijkt u op www.leef3.nu/diensten.
Naast diensten zijn er veel activiteiten waar men aan kan deelnemen die bijdragen aan het zo vitaal mogelijk oud worden.
Wij nodigen u uit om deel te nemen aan de Veiligheidsbingo op woensdag 10 april. Tijdens deze gezellige bingo leert u alles op het gebied van veiligheid in en om uw woning. Een gezellige bingo waar u ook nog wijzer van wordt.
Kijk hiervoor op www.leef3.nu/bingo
Of komt u naar de ‘De Maaltijdproeverij’ op vrijdag 19 april? Er is een enorme verscheidenheid in het aanbod van maaltijden aan huis.
Dit betreft smaak, voedingswaarde, dieetmogelijkheden, bezorgmomenten en de wijze van het bestellen. De Maaltijdproeverij is een unieke kans om alles wat Leef3.nu op dit gebied te bieden heeft te ervaren en u nader te laten informeren.
Kijk hiervoor op www.leef3.nu/maaltijdproeverij Heeft u vragen over een dienst of activiteit?
De medewerkers van het Klant Contact Centrum zitten voor u klaar. U kunt bellen op 033-4692323 of een e-mail sturen naar info@leef3.nu.
Petra Bergstra